|
Post by Katniss on Nov 19, 2013 16:14:41 GMT
Stille bevægede hun sig frem. Ørene hang en smule ned af nakken, der var ingen tvivl om hun lignede sin fader, hun ej kendte mest, hun kendte ej sin moder som mange gjorde. Men det rørte hende ikke, hun vidste hvorfor, hun havde jo mødt hende! Derfor kunne hun blot tage det roligt og ånde ud. Men det var på tide at finde en plads i dette land, hvor hun skulle høre til. Hun vidste hvor hun skulle hen, ej skulle hun leve hos de svage. Hun havde et lusket smil omkring mulen, det var ikke videre det bedste humør hun havde lige nu efter en lang vandring.
|
|
Nox"7281"
Southern Lands
Voiced by Mellow.
|
Post by Nox"7281" on Nov 19, 2013 17:22:11 GMT
Krigeren studerede hoppen, der passerede grænserne ind til hans land. Han patruljerede grænserne, hvilket han anså at være hans job. Nox var en stolt hingst, som tog ære i alt han gjorde, og så derfor ikke dette som et beskidt, eller mindre værdigt job. At vogte grænserne for fremmede og uvelkomne kunne redde liv, og skabe tryghed bag sydens grænser. Derfor spenderede hingsten meget tid i de blodrøde bjerge, som skilte den evige ørken fra resten af Exenio.Hoppen der vandrede ind over grænsen, virkede ikke bekendt for den militæriske hingst. Derfor erklærede hingsten hende straks fremmed for landet, og bevægede sig over stierne belagt i bjergene, og ned mod hende med faste, rytmiske skridt. En dyb brummen, af en mørk bas som matchede hingstens rytmiske trommen fra de faste skridt. Truende. Majestætisk. Hingsten bevægede sig stolt mod hoppen, men holdningen var dog ej fjendtlig, nærmere nysgerrig og vogtende."Hvad vil du her?" Hingstens stemme lød højrøstet, og vigtig ned af bjergsiden. Hans røde, flammende øjne studerede hende nøjagtigt, før den advarende brummen stoppede i samme sekund som hingstens hove. Han var smidigt stoppet op foran hoppen. "Har du et ærinde?" Stemmen blev mere dæmpet, men dog også en anelse mere rolig.
Han holdt hovedet hævet, men uden at udfordre hende til en magtkamp om stolthed. Hans ører vendte spidst op af nysgerrighed, men uden at vendtes fremad i venlighed.
I'm burning your kingdom
and stealing your crown.
|
|
|
Post by Katniss on Nov 19, 2013 18:00:35 GMT
Pludselig kunne hun høre en hest i det fjerne. De rødlige øjne landte nu på hingsten, knald røde, lige som ildens varmeste punkt. Hendes krop bevægede sig lødlyst, nærmest snigende fremad. Hingsten bevægede sig tydeligvis mod hende. Hun stoppede op da han gjorde. Hun å på hingsten, stolt og stor, kunne hun godt se på ham, selvom hun just var 1.40.. Hun var stadig utrolig ung af alder. Hun stolende ej på denne hest foran hende. "hmm, jeg leder blot efter nogen" svarede hun fraværrende. Han interesserede hende ej, men mon ikke snart han ville komme til det. "en leder eller noget" svarede hun og rullede med øjne og slog kort med den sorte hale. Den guld-grønne farve skinnede klart op. Et stolt og udfordrende smil lå omkring mulen. "de er?" hun så på ham..
|
|
Nox"7281"
Southern Lands
Voiced by Mellow.
|
Post by Nox"7281" on Nov 20, 2013 19:18:55 GMT
Nox banede sig ind foran hende, og spærrede vejen for hendes forbi passeren. Han studerede hende med let tilbagevendte øre, og selvom hans attitude var advarende og en anelse barsk, så var hingstens aura varm og kontrolleret. Han var tryg, og beskyttende, selv overfor fremmede, men samtidigt brød han sig kun om få. Lige nu var denne hoppe dog fjenden, men hans håb spirede dog da hun fortalte om hendes ærinder. Hun så hjemløs ud, konkluderede den metalfarvede hingst. Uden skær i øjet, og uden nogle specifikke tegn på at hun tilhørte nogen, eller noget. Hun måtte være hjemløs."7281. Krigsfører af landet." Præsenterede han sig med en lettere formel stemme. Han skød brystet en anelse frem, men sænkede derefter hovedet en anelse ned. "Nox." Rettede han derefter sidt navn til, i en lidt mildere tone, selvom tapperheden og ridderligheden aldrig forlod ham."Ønsker du asyl?" Han krængede hovedet let på skrå, og studerede hende bag den maske han bar. Hun så ung ud, og hingsten måtte straks føle at hoppen trængte til hjælp, men bagerst i hovedet lå der dog samtidigt en hvis form for vagtsomhed. "For hvis du gør, er det mig du søger. Hvis dette dog ikke er dit ærinde, vil jeg gerne tillade mig at eskortere dig ud igen." Kommenterede han en anelse tørt, men det flammende, let betrykkende blik forlod hende ej.
I'm burning your kingdom
and stealing your crown.
|
|
|
Post by Katniss on Nov 20, 2013 19:23:15 GMT
Hun så næsten overrasket på ham. Hun lavede den der smågrine lød, som til tider virkede nedladende uden af være dem "held i posen, må man jo sige" hun smilte selvsikkert "men kære Nox, ja jeg søger asyl, men ikke i andre lande, jeg søger nemlig asyl i dette land" hun trådte roligt mod ham. Ville han smide hende væk, eller vil hun blive godtaget? Hvis denne hingst blot var krigsføre, manglede de vel en leder? Ikke at hun ville være det, men hun ville med glæde skabe indflydelse, hun elskede at være med til at bestemme, plus hendes planer ville tage et uventet skrid, det rette sted.
|
|
Nox"7281"
Southern Lands
Voiced by Mellow.
|
Post by Nox"7281" on Nov 20, 2013 19:43:06 GMT
Hingsten studerede hendes let nedladende grin, og hans holdning og ansigt blev straks en anelse stram i betrækket. Han måtte indrømme at det pirrede ham på en utrolig dårlig måde, men samtidigt kunne han ikke nænne at smide en så ung hoppe ud. Samtidigt.. Havde de ikke allerede nok rapkæftede, provokerende sjæle i landet? Hingsten tyggede lidt på det, men tankerne vandrede specielt omkring ét spørgsmål. Kunne han stole på hende? Nox havde lært at aldrig stole på andre sjæle end hans egen, hvilket han fulgte. Dog blev man tvunget til at stole på få, på visse punkter, og det samme gjalt hoppen her. Han var tvunget ind i at bestemme, om han stolede nok på hende til at lukke hende ind i dette land. Var hun det værd?
Hingsten brummede kort, og dybt, før han tog en hurtig beslutning og rankede sig en anelse. "Hvad var dit navn?" Spurgte han kontrolleret, med sin dybe, rungende stemme som vandrede op af bjergvæggen langt efter han havde formet ordene. Han studerede hendes unge, spinkle krop, og overvejede kort om hun ville være mere af en byrde i landet end en styrke. Men regionen var i mangel på mandfolk, og hingsten måtte fnyse dæmpet, før han fortsatte med sin varme, let iltre stemme. "I øjeblikket kan blot jeg godkende dig." Forklarede han kortfattet. "Men jeg har blot ét enkelt spørgsmål til dig, og kan du leve op til mine få efterfølgende krav, skal du føle dig velkommen blandt disse grænser. Mit spørgsmål er; Kan jeg stole på dig?" Han studerede hende gennemskuende, med de flammende øjne.
"De eneste krav, for at være en del af dette, er din loyalitet." Brummede han dybt. "Og som du ser, så patruljerer jeg grænserne. Derfor vil jeg påpege at det ville være yderst upassende at bringe det forkerte selvskab ind i landet." Forklarede han, og hentydede til at det eneste rigtige selvskab, var andre ildheste, eller rekrutteringer. "Hvis du kan vise mig, at du er en at stole på, så er du varmt velkommen." Hans øjne gnistede kort til, før et kort smil krængedes på hans sammenbidte læber. Hendes skæbne var nu op til hende selv.
I'm burning your kingdom
and stealing your crown.
|
|
|
Post by Katniss on Nov 20, 2013 20:33:02 GMT
Hun nikkede til hans ord "Katniss, bliver jeg kaldt" svarede hun blot kort for hovedet, hun nikkede ved hans næste ord "hvorfor skulle De ikke kunne stole på mig? Der er en grund til jeg straks søgte her til" hun blinkede med det ene øjne. Han var tydeligvis blevet en smule mobset over hendes grin, men det var slet ikke ment på den måde som han havde opfattet det. Han begyndte pludselig at sige en masse "klart" svarede hun. Hun holdte ordne korte og ikke ud i de lange forklaringer eller noget. "åh derfor du straks kom mod mig" sagde hun igen. Ved de næste ord igen nikkede hun stille "som sagt før, stolt blot blindt på mig, jeg er så godt som harmløs." hun blinkede igen med det ene øje til ham.
|
|
Nox"7281"
Southern Lands
Voiced by Mellow.
|
Post by Nox"7281" on Nov 20, 2013 21:05:18 GMT
Hingsten studerede hende uden at virke videre imponeret over hendes kække attitude. Han beundrede dog kort hendes energi og livlige personlighed, hvilket trak ham til at lade hende træde længere ind i landet. Han var dog skeptisk til hendes rebelliske side, og hendes unge sind. Han brød sig ikke om, hvis hoppen skulle til at komme i trods alderen og spille puds med deres handler, og Southerns systemer. Dog lod hingsten sig selv tage chancen, han så alligevel ikke meget harmfuldt i hende. Et kort, accepterende blik skar over hans ansigt før en dyb brummen lød fra det nederste af hans strube.
"Jeg vil våge over dig." Lød hans dybe stemme. Dette var ment og kunne forståes på to måder. For det første så vogtede han over hende nu, da han anså det som hans noble opgave at beskytte hende, nu hvor hun var under hans vinger. For det andet, så ville han straks være der, det sekund hun trådte forkert, eller så meget som at tænkte på at bryde hans få regler. Nox blandede sig ej meget i ildhestenes liv, men han så dog en stor pli i respekt, loyalitet og ære. At bryde dette ville få hingsten helt op i det røde felt, og derfor følte hingsten også en grund til at advare hende. For hendes eget bedste. "Ønsker du andet af mig?" Spurgte han derefter, en anelse mere varmt, men samtidigt også reserveret og med en tapper undertone.
I'm burning your kingdom
and stealing your crown.
|
|
|
Post by The Oracle on Nov 20, 2013 21:06:51 GMT
Katniss er nu en hoppe af Southern lands. Hendes nuværende status er "Civil". Hun kan deltage i regionsmødet (:
|
|
|
Post by Katniss on Nov 20, 2013 21:25:45 GMT
Hun nikkede blot til hans ord. Hun fornemmede tydeligt at han tænkte. Dog kom han tanker om trods aldren aldrig til at ske. Hun var blevet alt for påvirket i sin fortid. Hun rystede blot på hovedet "nope. Intet mere her" svarede hun roligt.
|
|